Ushuaia

13 november 2013 - Ushuaia, Argentinië

PinguinGisteren, 11 november (na anderhalfuur vertraging), 's avonds aangekomen in Ushuaia. Het schattigste luchthaventje waar we ooit zijn geland, het heeft trouwens maar een bagageband.

Onze Posada -toepasselijk- 'Del fin del mundo' is zeer familiaal en huiselijk. Na een goede nachtrust en uitstekend ontbijt vertrokken we voor een daguitstap op het Beagle kanaal om te eindigen in estancia Haberton. We vertrokken met boot 'Ana B' - we hebben niet echt zeebenen, maar we hebben de golven weerstaan - op zoek naar de zeeleeuwen, vogelkolonies en -mijn lievelingsdier- pinguins. Onze eerste spot: Zeeleeuwen; ze zijn wel de moeite om te zien, zeer groot en lawaaierig maar stinken verschrikkelijk (ofwel zat de wind verkeerd). Nog een eilandje tegengekomen met een kolonie zeemeeuwen om na een groot uur te varen aan te komen bij onze lieve vriendjes. Er waren niet zo veel pinguins want de meeste zijn nu eten aan het zoeken voor de komende broedperiode.

Onze laatste stop was estancia Haberton. Gesticht door een anglicaanse dominee en vroeger vooral gekend voor de schapen-en wolteelt. Veel bijgeleerd over de vroegere schaapscheerdersgebruiken en het vroegere boerenleven. Er is ook een biologiemuseum met skeletten van verschillende zeedieren. Wist je trouwens dat je aan de tanden van een dolfijn kan zien hoe oud het beestje is? Ja, ja, de tand heeft net als een boom ringen. Elk jaar vormt er zich een nieuwe kalklaag en zo wordt het dier weer een jaartje ouder.

We keerden na een geslaagde dag met de bus richting Ushuaia (zo'n 70 km) door het prachtige woeste en ongerepte landschap.

Benieuwd wat er morgen voor ons in petto ligt.

1. Antje:
    13 november 2013
    Ik ben ZOOOOO jaloers. Echt prachtig. Heel mooie foto's ook. Geniet er maar te volle van!
  2. Stefan:
    Sublieme reis, amai!
  3. Papa:
    13 november 2013
    Wat een reis, bravo om zo alles te kunnen organiseren, P
  4. Becky Augustyn:
    14 november 2013
    I cannot understand a word but the pictures are beautiful!!!! Looks like an amazing trip! Xoxoxo
  5. Vava:
    14 november 2013
    Posada muy acogedora. Romántico.
  6. Walter Maes:
    14 november 2013
    Zo Ellen naar je vriedjes geweest, toevallig Oswald Cobblepot tegengekomen?