Ja, we kun 't

30 november 2013 - Villa La Angostura, Argentinië

imageimageAs - Chileense Puyehue vulkaanHavenVilla La AngosturaVerdiend na het fietsenTramBahia ManzanoAperoDonderdag vertrokken we van San Martin de Los Andes naar Villa la Angostura. Op aanraden van onze gastheer van Casano Del Alto een ietwat omweg van drie uur gemaakt om via een nóg meer pitoreske weg (en via het Lago Traful) te rijden dan de heenreis.

Wanneer we Villa La Angostura naderen, valt het op dat deze streek het meest te verduren kreeg van de uitbarsting van de Chileense Puyehue vulkaan in juni 2011. De as (die Australië en Nieuw-Zeeland bereikte) viel hier in pakken tot 40(!) centimeter neer. Langs de weg liggen nog korsten as van een paar centimeter dik. We vragen ons af hoe de mensen dit opgekuist kregen.
In de late namiddag kwamen we bij ons hotel aan. En ja, we zijn opnieuw de enige klanten, kregen zelfs een 'upgrade' en logeren voor twee nachten in een huisje voor zes (voor wie nog wil komen logeren, er is plaats genoeg).

Vandaag rustdag onder het motto 'ja, we kun 't'; wandeling gemaakt door het dorp, fietsen gehuurd, ijsje gegeten, ingrediëntjes gekocht voor ons avondmaal, geplonst in het zwembad, gezond aan het zwembad (het zomert stilaan hier), aperoke en straks ons zelfgemaakt slaatje verorberen met een Patagonisch biertje erbij.

Morgen vertrekken we richting La Pampa (Luján, opnieuw in de buurt van Buenos Aires) en zeggen we Patagonië vaarwel. Niet echt vaarwel maar eerder 'tot ziens'.

1. Walter Maes:
    30 november 2013
    Ellen en Dimitri, " voor wie nog wil komen... " Dat zouden wij wel willen, maar 't is ietsjes te laat hé. Knappe foto's weer, maar dat is ook om dat Ellen er op staat hé. Veel plezier nog daar met de aankomende zomer.
    Uit een grijs en regenachtig Kapellen.
  2. Papa:
    30 november 2013
    En nu van de rust naar de chaos van B A :-)
  3. Vava:
    30 november 2013
    zie ik daar een cerveza staan? Lekker fris. Geniet er nog maar van want hier zijn ze volop bezig met de wodka controles...
  4. Frauke en Marleen:
    30 november 2013
    Dag peter Dimitri en Ellen, wij hebben speculaasmannetjes gemaakt. Morgen ga ik naar een verjaardagsfeestje in Megaspeelstad van Rivka. Waar jullie zijn, vind ik het heel mooi.
    Groetjes van Frauke
  5. Bart:
    30 november 2013
    Zon! Geniet ervan en vergeet de Sint niet mee te nemen!