Colonia

9 november 2013 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

imageVandaag met de Buquebus (overzetboot) naar Colonia, Uruguay over en weer (super fier met de extra stempels in ons paspoort :)). Colonia del Sacramento is een prachtig koloniaal stadje met overblijfselen van de Portugese verovering uit de 17de en 18de eeuw. Het historisch centrum is mooi bewaard gebleven (Unesco werelderfgoed) met kleurrijke gebouwen en kasseien in de straatjes. De rust overvalt ons.

Via tripadvisor vonden we een pitoresk restaurantje, 'El buen suspiro' (http://www.buensuspiro.com). Daar proefden we van de plaatselijke wijn, kaas en salami. Niet voor niets staat het restaurantje op de eerste plaats. Het was heerlijk genieten.

Slenterend door de straatjes kwamen we een guitig groepje scholiertjes tegen die fotogeniek voor de camera poseerden.

Tijdens de terugtocht kunnen genieten van de perfecte zonsondergang. Terug in Buenos Aires met de taxi naar Palermo. Een taxi nemen hier is een echte belevenis. De taxichauffeurs rijden gezwind rond alle auto's en hindernissen, houden zich niet echt aan snelheid- en verkeersregels.

Nog even een cerveceriake gepasseerd om daar een Argentijns biertje te proeven. Het valt op dat er zeer veel Belgische bieren te koop en ook bieren met een 'Belgisch' label. Een mooie afsluiter voor een heerlijke dag.imageimageimage

1. Walter Maes:
    9 november 2013
    Ellen en Dimitri, jullie kunnen misschien ambassadeur zijn voor het lekkere bier Vlaams Leeuw daar te promoten. Wat is er leuker dan je dag met een heerlijke frisse pint af te sluiten. Dat is bij mij al 10 jaar geleden.
  2. Vava:
    Vino, queso, cerveza???
    Sin embargo, mucha cultura.
  3. Papa:
    Bier brouwen is een heel oude cultuur, :-) P
  4. Lidija en Steve:
    9 november 2013
    mmm, veel lekkers, het ziet er zalig uit daar!
    trouwens, hoe laat gaan jullie avondeten? wij zijn daar 1 dag (in transit) geweest en konden voor 10 uur savonds bijan geen enkel resto vinden, 't begon pas vol te lopen tegen half 12, onwaarschijnlijk... is da bij jullie ook?
  5. Koen:
    9 november 2013
    Het zou me verbazen als jullie geen 'leeuwtjes' zouden bij hebben. Geniet van elke pint, elke dag!
  6. Ellen:
    10 november 2013
    @Lidija en Steve, het avondeten is idd op een zeer laat uur. Mijn bekijkt je als 'gek' wanneer ge er voor 21u staat. We eten dus meestal in de late NM. Dikke kussen xxx
  7. Walter Maes:
    10 november 2013
    Cerveza, dat is toch wat wij hier in de frituur een cervela noemen hé?
  8. Papa:
    Cerveza con mayo :-)
  9. Frauke en Marleen:
    11 november 2013
    hey Dimitri en Ellen, hoe is het daar?
    Leuk om jullie verhalen te lezen.
    groetjes Jorunn !
  10. Ellen:
    11 november 2013
    @Jorunn en Frauke, heel leuk hier. Vandaag vertreeken we naarhet Zuiden. Ik zet straks nog een verslagje online. Hopelijk heeft Frauke niet te veel pijn? Kus
  11. Papa:
    Het koude zuiden?? Goed induffelen, P
  12. Katy:
    12 november 2013
    Mmmmm, lekker bordje! Dikke kus x